Akrobatlık, hazırlanmaksızın yapılabilen bir sanat değildir. Seyircilere sunulmadan önce, birtakım ince hesapları, uzun bir hazırlık çalışmasını, pek çok provayı gerektirir. Bazı pilotlar ve bazı filimlerin çevirimine katılan dublörler, tıpkı yerde, ip v.b. üzerinde atlamalar ve denge hareketleri yapan cambazlar ya da trapezciler gibi, meslekten akrobatlardır.
Akrobat, tehlikeyi umursamayan, halkı eğlendirmek ve seyircilere imkânsız görünen bir şeyi başarmak için çok defa hayatını tehlikeye atan bir sirk sanatçısıdır. Gerçi akrobatların başına bir kaza geldiği pek seyrek görülür, ama bunun nedenini onların çok iyi antrenman yapmış ve numaralarını büyük bir titizlikle hazırlamış olmalarında aramak gerekir.
Modern havacılıkta akrobatik uçuşlar, hem makineler ve onların teknik imkânları konusunda çok geniş bir bilgiye, hem de düzenli bir şekilde testten geçirilen beden yeteneklerine sahip olmayı gerektirir. Luping, döne döne inme, kanat üstünde dönme, şandel, ters takla gibi manevralar, havada yapılmadan önce, bir uçuş simülatöründe (uçaktaki pilot kabininin aynı büyüklükte bir modeli) kuramsal olarak gerçekleştirilebilir. Devriye birliklerinde görev yapan pilotların eğitimi daha da büyük bir çaba ister.
Sirklerde veya müzikhollerde yapılan akrobatik numaralar da, aynı şekilde, hüner, esneklik, cesaret ve soğukkanlılık ister. Akrobatlar mesleklerine pek genç yaşta başlayarak hazırlanırlar, ilk başarılarını boş bir salonda veya boş bir sirkte elde ederler. Altlarına gerilmiş bir ağ ya da gövdelerine takılı bir ip, yüksekte bulundukları sırada düşecek olurlarsa, bu düşüşü yumuşak bir inişe dönüştürür ve tıpkı dağcıların tırmanışı süresince olduğu gibi, onların güvenliğini sağlar. Filimlerde dublörlük yapan otomobil cambazları da, tehlikeyi azaltmak amacıyle bazı tedbirlere başvururlar.