Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:
Ey Peygamber, zevcelerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına de ki: (Dışarıya çıkacakları vakit) Dış elbiselerini giysinler. Bu onların tanınıp ezâ edilmemeleri için daha uygundur. Allah çok mağfiret edicidir, çok rahimdir.» (Ahzâb sûresi, 59)
Yine Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:
Mü’min kadınlara da söyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinetlerini açmasınlar. Ancak görünen kısmı müstesna. Baş örtülerini yakalarının üstünü (kapayacak sûrette) koysunlar. Zînet mahallerini kendi kocalarından ve ………… dan başkasına göstermesinler.» (Nûr sûresi, 31)
Ümmü Seleme r.a. şöyle demiştir:
Cilbabları ile örtünsünler emri nâzil olunca, Ensâr kadınları baştan aşağı cilbablarına bürünmüş olarak çıktılar. (Ebû Dâvud)
Aişe r.a. şöyle demiştir:
Allah ilk Muhâcir kadınlarına rahmetini ihsân buyursun, başörtülerini örtülerini…» emri nâzil olunca elbiselerinin eteklerini parçaladılar ve onlardan baş örtüsü yaptılar. (Ebû Dâvûd, Buhâr)
Peygamber s.a. Ümmü Seleme’nin yanına geldi. Ümmü Seleme’nin başı örtülü idi. Peygamber s.a.: «Baş örtünü iki defa değil bir sefa sar. buyurdular. (Ebû Dâvûd)
Ebû Bekr’in kızı Esmâ r.a., üzerinde ince ve şeffaf bir elbise olduğu hâlde Peygamber’in yanına girdi. Peygamber s.a. ona iltifât etmedi, ve: «Yâ Esmâ! Kadın hayz görüp bülûğa erince (yüzüne ve ellerine işâret ederek) ancak şurası ve buraları müstesna, vücudunun hiç bir tarafının görülmesi câiz değildir.» (Ebû Dâvûd)
îbni Ömer r.a.’den Peygamber s.a. şöyle buyurmuştur:
Kim gururlu gururlu elbisesini uzatıp sürükleyerek arkasından çekerse kıyâmet gününde Allah onun yüzüne bakmıyacaktır. Bunun üzerine Ümmü Seleme: «Ya kadınların etekleri nasıl olmalıdır? diye sordu. Peygamber s.a.: «Bir karış uzatırlar.» dedi. Ümmü Seleme «O zaman ayakları açılır.» deyince, Peygamber s.a.: şu halde bir arşın uzatırlar, bundan fazla uzatmasınlar.» buyurdu.
Ebû Saîd r.a. şöyle demiştir:
Peygamber s.a. menfessiz, yensiz elbise giymeyi ve edep yerlerini örtmeyen bir elbiseye sarılıp bacakları dikerek oturmayı yasakladı. (Buhâri, Müslim, Ebû Dâvûd, Tirmizl, Nsei)
Elin çıkması için yeni ve yırtmacı olmayan elbise insana zorluk geldiğinden ve hadiste tasvir edildiği şekilde, otururken avret mahalleri açık kalacağından yasaklanmıştır.